20 Haziran 2010 Pazar

Limonlu Vişneli Kek

Sıcaklar bastırdı bastıralı mutfağa girdiğim yok. Girsem de yeni tarif deneyemiyordum. Sadece geçenlerde kuzumun okul bitirme gösterisi için çevremde benimle anılan tahinli kurabiyemi yaptım. Ama ne zamandır farklı bir kek denemek istiyordum. Evdeki yoğurt, limon ve vişneyi kullanabileceğim tarifi Smitten Kitchen’da buldum. Tariften farklı olarak üzerine sos yapmak yerine içine donmuş vişnelerden serptim. Çok lezzetli ve hafif oldu. Tavsiye ederim.

Malzemeler
1 bardak yoğurt
1/3 bardak fındık yağı
1 bardak şeker
1 limon rendesi
1 limon suyu (1/4 ya da 1/3 bardak kadar)
2 yumurta
1+1/2 teaspoon (tatlı kaşığı) vanilya özütü
1+2/3 bardak un
1+1/2 teaspoon (tatlı kaşığı) kabartma tozu
1/2 teaspoon (tatlı kaşığı) karbonat
1/8 teaspoon (tatlı kaşığı) tuz
1/2 bardak vişne

Hazırlanışı
Fırını 175 derecede önceden ısıttım ve kalıbımı yağlayarak hazır ettim.
Bir kaba un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu eledim.
Başka bir kapta yoğurt, limon kabuğu rendesi, limon suyu, yağ ve şekeri iyice çırptım.
Yumurtaları birer birer ekledim ve her eklemeden sonra yine iyice çırptım.
Sonra unu yoğurt karışımına kattım ve çırpmadan karıştırdım. Pütürlü bir hamur karışımı elde ettim.
Karışımı yağladığım kalıba döktüm.
Üzerine dondurucudan çıkardığım vişneleri erimesine fırsat vermeden hamurun üzerine serptim.
Önceden ısıttığım fırında 30 dakika pişirdim.

Notlar: Vişne haricinde bütün malzemeleri oda sıcaklığında kullandım. Bir de orijinal tarifte 35-40 dk pişirin diyordu ama benim kekim 30 dakikada pişti. Bu nedenle kürdan testi uygulayın derim. Fırsatım olursa ve kalırsa yarın fotoğrafını çekeceğim.

1 yorum:

Flû Gibi dedi ki...

hımm deneyeceğim mutlaka çok güzel görünüyor.