17 Ağustos 2008 Pazar

Uyduruk zuptirik



Bu da ne demeyin, bu benim yeni tatlım… Evde ne varsa birleştirip bir nevi voltran yaptım… Üstelik de misafirlik olmadığı ve “yaz akşam üstüsü uykusu”na yatmış ev ahalisi uyandıktan sonra hemen dalışa geçeceği için su bardaklarına koydum… (bu arada devletşah ın sitesinde gördükten sonra aklıma bu tatlıyı yapmak geldi. Onu da belirteyim, çalıp çırptı demesinler...)

İşte zuptirik
1 paket bisküvi (burçak ve damla çikolatalı karışmı çok yakışıyor
1 paket vanilyalı puding
3 su bardağı süt
1 yemek kaşığı mısır nişastası (tepeleme değil, insaflı bir kaşık :))
2 Türk kahvesi fincanı su
2 yemek kaşığı kakao
Yarım Türk kahvesi fincanı şeker (tatlı seviyorsanız artırın)
1 çay kaşığı kadar yağ (olsa da olur olmasa da ben teremyağ kullandım)

Hazırlanışı
Herhangi bir paket bisküviyi (mesela açılmış ama bitememiş) gelişi güzel kırın. Eğer bisküvisi fazla olsun istiyorsanız 1,5 paket de olur. Sonra pudingi hazırlayın. Yalnız ne çok sulu ne de koyu olsun. Sonra bardağın dibine biraz puding dökün, üzerine kırık bisküvi, üzerine yine puding. Benim pudingden 5 su bardağı çıktı. Pudingler soğurken bir kaba (ben az yapacağım için süt cezvemi kullandım) kakao, nişasta, su ve şekeri karıştırıp koyulaşıncaya kadar kaynatın. Altını kapatınca yağı ekleyip erimesini bekleyin (çok kafiyeli oldu). Üzeri kaymak yapmış pudinglere dökün. Soğuyunca buzdolabına atın, biraz da öyle bekletin. Sonrası size kalmış, "ayy benim mideme dokunur ben yemeyeyim” diyip 2 bardak mı götürürsünüz, “ay yok rejimdeyim” deyip 3 bardak mı bilmem…


Bu iki teknoloji delisi de benim hayatımın iki aşkı :) sevgililerimmmmmm

Hiç yorum yok: