12 Nisan 2009 Pazar

Balkabaklı Kek

Evcini'ninde görüp de ne zamandır denemeyi istediğim bir tarifti balkabaklı kek. Aslında daha önce balkabaklı kek denedim ama bu seferki gerçekten bambaşkaydı. Derin dondurucumu temizlemeye karar verdiğimde hemen harekete geçtim ve yaptım. Tarif çok çok güzel (üstelik de kolay). Puf puf ve ıslak dokulu bir kek oldu. Sadece benim kişisel tercihime göre yağ biraz azaltılabilir. Bir de ben tarife iki ekstra baharat -yenibahar ve zencefil- ile vanilya özütü ekledim.


Baharatlı Balkabaklı Kek
2 bardaktan bir parmak az un
1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 tatlı kaşığı muskat
1/4 tatlı kaşığı toz karanfil
1/4 tatlı kaşığı yenibahar
1/2 tatlı kaşığı zencefil
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 + 1/3 bardak toz şeker
250 gram kadar balkabağı (haşlayıp püre yaptığınızda 1 bardak kadar çıkacak)
1 bardak zeytinyağı (bundan sonra 1/2 kullanacağım)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü
3 yumurta

Hazırlanışı:
Balkabağını haşlayıp püre haline getirin. Yalnız çok sulu olmaması için az suyla haşlayın ya da suyunu iyice süzün. Un, kabartma tozu, karbonat ve baharatları bir kaba eleyin. Bir başka kapta balkabağı püresi, toz şeker, tuz ve yağı çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin. Daha sonra kuru karışımı bu karışıma dökün ve karıştırın. Hamuru kalıba boşaltın ve önceden 150 derecede ısıtılmış fırında 50-55 dakika pişirin (kürdan testi uygulayabilirsiniz).
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: