19 Mayıs 2009 Salı

7 Tahıllı Cevizli Ekmek


Geçen hafta sonu çiftliğe gidip sezonu açtık. Giderken anneanneciğime çok sevdiği tahıllı ekmeklerden ve herkesin özellikle de eniştemin çok sevdiği havuçlı kekten yapayım dedim. İyi ki de yapmışım herkes bayıla bayıla yedi.Tabii yardımları için aşkıma teşekkür ederim.
Bir de bugünün bizim için Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı olmasının yanında bir özelliği daha var. Aşkım 19 Mayıs 2005 akşamı Üsküdar'da İstanbul manzarasına karşı evlenme teklif etmişti. Ve tabii ben de evet demiştim... İyi ki etmiş. Onu seviyorum...



Malzemeler
Söke 7 Tahıllı Un Karışımı
250 ml ılık süt (1 bardak)
70 ml ılık su
1 yemek kaşığı sirke
½ tatlı kaşığı toz şeker
Göz kararı ceviz ve ayçekirdeği
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Üzeri için
½ tatlı kaşığı bal
1 yemek kaşığı süt
Ayçekirdeği

Hazırlanışı
500 gr’lık bir paket Söke 7 Tahıllı Ekmek Karışımı’nı bir kaba boşaltın. Bir bardak süte bir yemek kaşığı sirke ekleyip 15 dakika kadar bekleyin. Ayrıca ılık suya paketten çıkan mayayı ekleyin ve mayanın köpürmesini bekleyin. Zeytinyağı, küçük parçalara böldüğünüz ceviz ve ayçekirdekleri dahil bütün malzemeleri una karıştırıp iyice yoğurun. Daha kolay yoğumak için ellerinizi zeytinyağıyla biraz yağlamayı deneyebilirsiniz. Hamurun ilk mayası için ılık bir ortamda 30 dakika kadar bekletin. İlk mayadan sonra pişireceğiniz kaba dilerseniz şekil vererek aktarın. Ben baton kek kalıbınımı hafif yağladım ve hamuru fazla yoğrmadan biraz rulo haline getirerek bu kalıba aktardım. İkinci mayalanma süreci için yine ılık bir ortamda yaklaşık 1 saat bekletin. Ekmeğinizi fırına vermeden 5 dakika önce fırınınızı 210 derecede çalıştırın. Balı sütün içinde eritin ve bir fırça yardımıyla hamurun üzerine sürün. Üzerine ayçekirdeklerini serptikten sonra fırına verin. Ekmeğinizi ilk 10 dakika 210 derecede sonraki yaklaşık 25-30 dakika 190 derecede pişirin. Ekmeğinizin piştiğine emin olmak isterseniz kapı çalar gibi ekmeği tıklatın. Ekmekten tok bir ses almanız gerekir. Ayrıca üzerinin kararmamasına dikkat edin. Pişen ekmeği fırından çıkartıp 5 dakika kadar kalıpta dinlendirin. Daha sonra soğuması için tele çıkarın. Soğuyunca da afiyetle yiyin...

Hiç yorum yok: