7 Mayıs 2009 Perşembe

Sürpriz Muffin - Baklava Muffin

Bir baklava delisi olarak bu tarifi foodgawker ya da tastespotting'de gördüğümde "offf işte tam benlik" dedim. Technicolor Kitchen’ın İngilizce sitesinde yayınlanan bu tarifi sonunda dün akşam deneme fırsatım oldu. Çok komplike gibi görünse de aslında malzeme bakımından çok zorlayan ve zaman alan bir kek değil. Ama lezzeti kesinlikle çok güzel. Özellikle de ılıkken... :)
Kekin yapımıyla ilgili küçük notlar vermek gerekirse...
Ben buttermilk elde etmek için 1 bardak oda sıcaklığındaki süte 1 yemek kaşığı sirke ekledim. Hatta ilk işim bu işlemi yapmak oldu ki karışım biraz beklesin ve buttermilkin yerini tutacak hale gelsin. Bir de tabii benim için vanilyasız bir kek düşünülemez o yüzden 1 küçük boy vanilya çekirdeğinin havyarını ekledim... Siz de isterseniz vanilin kullanabilirsiniz.
Son olarak bu kesinlikle tekrar deneyeceğim bir tarif ama bu sefer baton kek kalıbında yapmayı planlıyorum çünkü kesince ortada beliren görüntü çok güzel olur diye düşünüyorum... Çok uzattım galiba... Neyse... İşte Baklava Muffin...

Baklava Muffin
İç Malzemeleri
50 gram, 1/2 bardak kadar dövülmüş ceviz
1/3 bardak şeker
1,5 tatlı kaşığı (tsp) toz tarçın
3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ (köpürmemesine ve yanmamasına dikkat edin)

Muffin Malzemeleri
1,5 bardak un
2 tatlı kaşığı (tsp) kabartma tozu
½ tatlı kaşığı (tsp) karbonat
¼ bardak şeker
1 yumurta (oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ
1 bardak süt + 1 yemek kaşığı sirke karışımı
(1 küçük boy vanilya çekirdeği)

Üzeri İçin
Bal

Hazırlanışı
Önce oda sıcaklığındaki süt ve sirkeyi karıştırıp sütün hafif kesilmesi için bir kenarda bekletin. İç malzemelerini karıştırın ve onu da bir kenarda bekletin. Geniç bir kabın içine un, kabartma tozu, karbonatı eleyin. Sonra şekeri ekleyin ve karıştırın. Bir başka kapta eritilmiş tereyağını, yumurtayı, sirkeli sütü ve vanilyayı karıştırın. Sıvı karışımı nazikçe kuru karışıma yedirin. Ben tarifteki gibi bunun için bir çatal kullandım ama bir çırpma teliyle fazla çırpmadan da karıştırabilirsiniz. Hamuru yaparken sıvıyı una yavaş yavaş yedirerek ekledim. Bu arada orijinal tarifte hafif topaklı, pütürlü bir hamur elde edeceğimizi özellikle belirtiyordu. Muffin kalıplarının 1/3’ünü hamurla doldurun. Üzerine bir tatlı kaşığı cevizli iç malzemeden koyun. Sonra da üzerini yine hamurla kapatın. Bu şekilde kek kalıplarının 2/3’ünü doldurun. Önceden ısıttığınız (ben genelde kek yaparken fazlaca elektirik harcamamak için ve biraz da elim yavaş olduğundan kuru ve sıvıyı birbirine karıştıtırken fırınımı çalıştırıyorum) 180 derecelik (turbo) fırında 15 dakika kadar yani altın rengi olana kadar pişirin. Kekleri kalıptan çıkarın ve bir telde soğutun. Parlak görünmesi için üzerine bal gezdirin.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: