7 Mart 2010 Pazar

Brahms’ı Sever Misiniz?



Bir kek ve film birbirine nasıl bağdaştırılır bilmiyorum ama ben bunu başardım. Kekin tadına baktığımdan beri aklımdan sürekli aynı cümle ve fonda da aynı müzik geçiyor: Johannes Brahms Senfoni No: 3 eşliğinde Do You Like Brahms? Melodi aklımdan geçtikçe dayanamadım youtube’da biraz dolanıp filmden sahneler izledim. Sonuçta Ingrid Bergman’ın güzelliğine bir kez daha hayran kaldım, Anthony Perkins’in gençliğine şaştım ve çalan müzikle kendimden geçtim.
Belki de kek ve filmi birbirine bağlayan şey beni kendimden geçirmesidir! Çünkü Orangette'ten aldığım bu tarifle beni kendimden geçirecek kadar güzel bir kek elde ettim. İçindeki yoğun badem lezzeti ve nemli yapısı ile mekiği (financier) andıran marmelat keki aslında marmelatla yapılmıyor ve içindeki portakal ve limon kabuğuyla birlikte kullanılıyor. Sonuç ise benim gibi portakal sevmeyen biri için bile inanılmaz. Sanırım bundan sonra favori kekim olacak...
Bu arada belki tarifi denerken dinlemek istersiniz diye güzel bir link: http://fizy.com/s/1279o8


Marmelat Keki
1 küçük portakal
1 orta boy limon
2 tane karanfil (orijinal tarifte yoktu)
1 tatlı kaşığı (teaspoon) Vanilya özütü (orijinal tarifte yoktu)
1 tatlı kaşığı (teaspoon) pekmez
1 bardak badem
1 bardak un
4 büyük boy yumurta (oda sıcaklığında)
1 ½ bardak şeker
1 tatlı kaşığı (teaspoon) kabartma tozu
½ tatlı kaşığı (teaspoon) karbonat
½ tatlı kaşığı (teaspoon) tuz
2/3 bardak zeytinyağı
Üzerine serpmek için pudra şekeri

Portakal, limon ve karanfili bir tencereye koyup üzerlerini geçecek kadar su ekledim ve yumuşayıncaya kadar haşlayıp soğumaya bıraktım. Bu arada bademleri bir tepsiye yaydım ve 180 derecelik fırında 15 dakika kadar kavurdum. Bademler ılındıktan sonra rondoda kum tanesi haline gelene kadar çektim. Soğuyan portakal ve limonu ikiye böldüm, çekirdeklerini çıkarıp rondoya koydum. Üzerine pekmez ve vanilya özütünü ekleyip iyice püre haline getirdim. Un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu bir kaba eledim. Yumurtaları ½ çay kaşığı tuz ile iyice çırptım. Çırpmaya devam ederken yavaş yavaş şekeri ekledim. Bir yandan karıştırmaya devam ettim bir yandan da sırasıyla yağ, limon püresi, un ve son olarak da bademleri kattım. Sadece altını yağladığım kek kalıbına boşalttım ve önceden ısıttığım 175 derecelik fırında 45 dakika kadar pişirdim (garanti sonuç için kürdan testi uyguladım). Keki telde soğuttuktan sonra üzerine pudra şekeri döküp servis yaptım...




Poster görüntüsü http://www.moviegoods.com internet sitesinden alınmıştır.

Hiç yorum yok: