24 Ocak 2010 Pazar

Limonlu Çam Fıstıklı Kek

Sevgili eşim yumurta taşıma konusunda biraz sorunlu. Ne zaman eline yumurta alsa içlerinden birini ya da ikisini krımadan edemiyor. Nitekim bu Cumartesi yine aynı şeyi yaşadık ama bu sefer üç yumurta kırılmıştı. Ben de kırıkları değerlendirmek için kek yapayım dedim. Dolaptaki limonları da değerlendirmek amacıyla Limonlu Kek’ten aldığım bu tarifi uyguladım. Tarife sadece çam fıstığı ve karbonat ekledim. Gayet lezzetli bir kek oldu ama bundan sonraki yapışımda badem likörü eklemeyi düşünüyorum...

Limonlu Çam Fıstıklı Kek
Malzemeler:
2 ½ su bardağı un
1 ½ çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
¼ çay kaşığı tuz
3 yumurta
1 ½ su bardağı şeker
1 çay kaşığı vanilya
½ su bardağı sıvı yağ
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
Süt (limon suyunu 1 bardağa tamamlayacak kadar)

Hazırlanışı:
Bir limonu rendeleyin ve suyunu sıkıp bir su bardağına koyun. Üzerine bir su bardağını tamamlayacak kadar oda sıcaklığında süt ekleyin. Unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu bir kapta eleyin. Oda sıcaklığındaki üç yumurtayı şekerle çırpın. Vanilya özütünü de ekleyerek beyaz bir karışım elde edinceye kadar çırpmaya devam edin. Daha sonra yağ, limon kabuğu rendesi ve un karışımını yumurta karışımına ekleyin. Son olarak sütü de katın ve dikkatlice karıştırın. Bir kalıbın dibini yağlayın, hafif unlayın ve bir avuç kadar çam fıstığını serpin. Hamuru kalıba boşlattıktan sonra üzerine yine bir avuç kadar fıstık dökün ve önceden ısıttığın 175 derecelik fırında yaklaşık 30 dakika pişirin.

Hiç yorum yok: