28 Haziran 2009 Pazar

übertatlı - Çikolata Parçacıklı Kakaolu Dondurma

ya da orijinal adıyla Çikolatalı Gelato

Öncelikle bu tarif için Cenk'e ne kadar teşekkür etsem azdır. Dondurma makinemi aldığımdan beri tarifler arasında boğuldum ve tabii ilk kontrol ettiğim site de Cafe Fernando oldu. Ama bol yumurtalı tarifleri gördükçe canım sıkıldı diyebilirim. Motivasyonumu da Cenk sağladı ve bu nedenle işe Cafe Fernando'daki Çikolatalı Gelato ile başlayayım dedim.
Öncelikle bu dondurma için sadece çikolatalı gelato, kakaolu dondurma vs demek ayıp olur. Ben bu tarife übertatlı adını verdim. Nedenini açıklayayım. Tarifin donmamış hali piyasada satılan ünlü hazır pudingle birebir aynı diyebilirim. Üstelik de katıkısız hali! Dolayısıyla bu pudinge bayılan (bu durumdan pek de hoşnut değilim aslında) kuzum dondurmanın temel tarifine de bayıldı ve tencerenin dibi evde kapışıldı. Yani öncelikle annelere içi katkı maddeleriyle dolu bu pudingi almak yerine Cenk'in tarifini uygulayarak katkısız halini kendileri hazırlasınlar derim.
Pudingi dondurma aşamasına geçtiğimde ben tarife sadece damla çikolata ekledim. Ama bir acemilik yaptım ve parçaları dondurma makinesine erken döktüm. Bu nedenle bir kısmı karıştırma sırasında yok oldu. Yani damla çikolataları dondurmayı çıkarmaya yakın eklemek daha doğru olur.
Sonuca geçersek; bu dondurma sayesinde kuzum, aşkım ve mumunun gözdesi oldum... Tarifi o kadar beğenip methettiler ki annem yazlığa giderken yanımda makinemi ve malzememi getirmemi emretti.
Sırada ne mi var? Şarköy'deki damla sakızlı dondurmanın klonunu yapmak!


Çikolata Parçacıklı Kakaolu Dondurma kalite kontrol uzmanı
:)))

1 yorum:

Cenk dedi ki...

Afiyet olsun! Sakızlı dondurmayı da bekliyoruz.