29 Mayıs 2010 Cumartesi

Yulaf Bar


Marketlerde satılan yulaf barları çok seviyorum. Özellikle de hayvansal gıda, beyaz un ve beyaz şekerden uzak kaldığım detoksu yaptığım zamanlarda daha çok yiyorum. Ama marketlerde satılanların içinde birçok katkı maddesi olduğunu bilmek beni biraz rahatsız ediyor. Bu yüzden kendi yulaf barımı kendim yapayım dedim. İlk denemem ser oldu, ikinci çok yumuşak, üçüncüde evde yeterli yulaf kalmadığını bütün malzemeleri karıştırdıktan sonra fark ettim... Dördüncü denememde başarılı oldum sanırım. En azından benim ve ağzına pekmez ya da bal sürmeyen (maalesef) kuzum için... İşte leziz tahıl bar...

Malzemeler
2 bardak yulaf ezmesi (Ben Eti kullandım)
1/4 bardak pekmez (harnup ya da üzüm)
1/4 bardak bal
1/4 bardak fındık yağı
1 bardak kuruyemiş karışımı (badem, fındık ve yerfıstığı)
2 tatlı kaşığı baharat karışımı (tarifi burada )
1 tatlı kaşığı toz vanilya (kurumuş vanilyayı değirmende çektim)
2 tatlı kaşığı susam

Hazırlanışı
Önce kuru malzemeleri bir kapta karıştırdım. Sonra sıvıları ekledim ve iyice birbirine yedirdim. Karışımı yağlı kağıt serdiğim dikdörtgen bir borcama boşalttım ve elime bir buzdolabı poşeti geçirerek üzerine bastırdım. Önceden 175 derecede ısıttığım fırında 20 dakika pişirdim. Soğuduktan sonra dilimledim.

Not
* İkinci denememde sadece bal kullandım ve çok yumuşak bir bar elde ettim.
* Toz vanilya için şeker kavanozumdaki kurumuş vanilya çubuğunu değirmende çektim.
* Bu arada değirmende önceden karabiber çektiyseniz ve kokuların karışmasından endişe ediyorsanız önce biraz bayat ekmek çekerek kokuların karışmasını önleyebilirsiniz.
* Daha kıtır bir bar için karışımı biraz daha fazla pişirebilirsiniz.
* İlk denememde Tadım’ın karışık kuruyemişini kullandım sadece içinden leblebileri ayırdım. Ama üzümler biraz yandı ve ben tadını pek sevmedim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

When will you post again ? Been looking forward to this !