18 Mayıs 2010 Salı

Süper Kakaolu Kek

Süper Kakaolu Kek
Yayımladığı her tarife ve fotoğrafa hayran kaldığım Acemi Aşçı’da görüp daha yayımlandığı gün denedim bu tarifi. Ve ortaya çıkan lezzet herkes tarafından o kadar beğenildi ki, bir haftada üçüncü sefer pişirdim.
Tabii yine dayanamadım biraz değişiklik yaptım. Örneğin ilk denememde evde hindistan cevizi yoktu ben de onsuz yaptım. Sonuç çok güzel. İkinci denememde yine hindistan cevizim yoktu. Yerine yarım bardak kadar damla çikolata ve yarım bardak kadar ceviz, fındık karışımı ekledim. Yine çok güzel oldu. En çok da Kuzum sabah kahvaltısında sütle yemeyi sevdi. Son denememde ise tarifin vanilyalı haline birebir uydum sadece üzerine süs olarak ceviz döktüm. Ancak tadına bakamıyorum. Çünkü bu sefer kek hediye olacak... Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Kakaolu Kek

Malzemeler
1 paket kabartma tozu
2 bardak un
1 ½ bardak un
1 tutam tuz
½ bardak fındık yağı
1 bardak su
½ bardak kakao
1 paket vanilya (ya da kurumuş vanilya çubuklarını değirmende çekebilirsiniz çok güzel oluyor)
½ bardak süt
2 yumurta
½ bardak hindistan cevizi (isteğe bağlı)
½ bardak damla çikolata
½ bardak ceviz ya da fındık

Hazırlanışı
Un, tuz, şeker, vanilya, kabartma tozunu (hindistan cevizini) derin bir kapta karıştırdım. Yumurta ve sütü bir başka kapta çırptım. Su, yağ ve kakaoyu bir teflon tavada tarifte belirtildiği gibi hafifçe ısıttım. Kakaolu karışımı una katıp iyice karıştırdım. Sonra da yumurtaları ekledim ve iyice çırptım. Kalıba döktüğüm hamuru cevizle süsledim (damla çikolatayı da bu aşamada kattım) 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirdim. Keki fırından çıkardıktan sonra kalıpta soğuttum.

Hiç yorum yok: