18 Mayıs 2010 Salı

İsveç Keki



Daha Hecha’m gelmeden onunla neler yapabileceğimi araştırdım ve kolay tariflerle işe başlamaya karar verdim. Tabii bu basit tarifi görünce hele de bademli olduğunu keşfedince hemen deneyeyim dedim.
Tarifin orijinali Dorie Greenspan’in Baking, From My Home to Yours kitabından alınmış. Ama ben badem delisi olarak biraz ekleme yaptım. Sanırım aynı lezzeti elde edemedim ama ortaya kek, badem ezmesi ve acıbadem kurabiyesi tadında bir şey çıktı. Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
1 bardak şeker
1 limon kabuğu rendesi
2 büyük yumurta
¼ tatlı kaşığı (teaspoon) tuz
½ tatlı kaşığı (teaspoon) badem likörü
1 tatlı kaşığı (teaspoon) vanilya özütünü
1 bardak un
½ bardak çiğ tuzsuz badem (ince öğütülmüş, ben ekledim)
½ bardak tereyağı (eritilip soğutulmuş)


Turbo fırınımı 175 derecede ısıttım. Döküm tavamı iyice yağladım.
Şekeri ve limon kabuğu rendesini bir kapta şeker iyice nemlenene ve limon aromasını alana kadar karıştırdım.
Şekere birer birer yumurtaları ekledim ve her yumurtanın iyice karışmasına dikkat ettim. Tuzu, likörü ve vanilya özütünü katıp karıştırdım. Eklediğim un ve bademi bir spatula yardımıyla karışıma iyice yedirdim. Son olarak yağı döküp nazikçe karıştırdım ve Hecha'ma döktüm. Ben üzerine fazla gelen bademleri serpip fırına verdim. Ama dilerseniz dilimlenmiş bademle de süsleyebilirsiniz. 25-30 dakika kadar pişirin. Yalnız sert değil, badem ezmesi kıvamında bir kek elde edeceğinizi unutmayın.

Hiç yorum yok: