29 Mayıs 2010 Cumartesi

Susamlı Fındıklı Krokan



Çok uzun zamandır karamel yapmak istiyordum. Ama açıkçası pek cesaretim yoktu. Sonunda nereden bulduğumu hatırlayamadığım bir tarifle susamlı fındıklı krokan yaptım. Bunca zamandır boşuna endişe etmişim, aslında karamel yapmak o kadar da zor değilmiş.


Malzemeler
1/4 bardak su
1/4 bardak şeker
2 yemek kaşığı bal
1/2 bardak su
1/4 bardak fındık (badem ya da fıstık da güzel olur)
Bir fiske tuz

Hazırlanışı
Önce bir kaba yağlı kağıt serdim. Bütün malzemeleri yapışmaz bir tencerede karıştırdım. Orta ateşte sürekli karıştırarak kaynamasını bekledim. Bir süre sonra şeker iyice koyulaşmaya başladı ve susamların rengi dönüp karışım karamel rengini aldı. Hemen tencerenin altını kapatıp yağlı kağıt serili kaba boşalttım. İyice soğuduktan sonra elimle gelişigüzel kırıp servis ettim. Bu arada kalan karamelin tencereye iyice yapışmaması için içine hemen sıcak su döktüm. Böylece kolayca temizlendi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

susam miktarını su miktarı ile karışıklık yapmışsınız! yine de güzel görünüyor. Bir de su miktarı bana fazla geldi, hiç konulmasa daha mantıklı...