28 Eylül 2008 Pazar

Mikrodalga Muffin Denemeleri


Bugün biraz deneysel takıldım. Daha önce dizzy-dee sitesinde gördüğüm 5 Dakikada Kolay Kek tarifini muffine uyarlamaya karar verdim. Lezzet olarak her şey yolunda gitti. Pandispanya gibi fısır fısır bir kek oldu. Silikon kalıplarımda yaptığım deneme hızlı olsa da kalıbın içi pişince biraz boş kaldı. Sanırım hatayı tarifi dinlemeyerek yaptım. Normal kek yapıyormuş gibi yumurta ve şekeri fazla çırptım. Yani malzemeleri karıştırırken fazla havalandırmamak gerekiyor. Ben de o nedenle hazırlanışta orijinal tarifi vereceğim. Cam bardaktaki ikinci denememi bardaktan çıkarmak için yanlarını bıçakla sıyırmak gerekti. Ama fırından çıktığındaki görüntü çok şekerdi. Belki kek sırlanmış toprak kaptan daha kolay çıkar. Onun haricinde bu tarif canınız acil kek çektiğinde, etrafta kek yiyecek kimse yokken ideal.



Malzemeler
4 yemek kaşığı kekun (ben kek un yapım tarifini devletşah’ın sitesinden aldım. 1 su bardağına 2 tatlı kaşığı kabartma tozu kek unu daha önce hazır etmiştim, ondan 4 kaşık kullandım)
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yumurta
Mikroya dayanıklı bir kap

Hazırlanışı
un, şeker ve kakaoyu karıştırın. Yumurtayı ekleyip karıştırın. Son olarak süt ve sıvı yağı ekleyin. İsterseniz bu aşamada ceviz koyabilirsiniz. Hamuru pişireceğiniz kalıba alın ve en yüksek devirde (1000watt) 3 dakika pişirin. Kabarması bitip kek yerleşinceye kadar bekleyin. Sonra da afiyetle yiyin.

Not:
Benim minik silikon muffin kalıplarımda en yüksek devirde pişmeleri yarım dakikayla 1 dakika arasında sürdü. Cam bardakta ise 2 dakika kadar…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar bu tarifi kağıt içerisinde yaptım ama sizinki kadar kabarmadı. acaba böyle kabarması için ne yapmam gerekir?