6 Ekim 2008 Pazartesi

Uykudan Yeni Uyanmış Ekmek Canavarı




Benim kuzumun en sevdiği şeyler pilav, köfte ve tabii ki ekmek... İster taze iste kızarmış olsun onun için fark etmiyor. Cumartesi akşam üstü aşkım ve ben acıkınca şöyle atıştırmalık bir şeyler hazırlayayım diye mutfağa girdim. Önce bayat ekmekleri dilimleyip üzerlerine az yağ sürdüm. Sonra yumurtaya azıcık süt ekledim. Beyaz peyniri ve taze kaşarı ufalayıp yumurta karışımına boca ettim. En son kekik (aşkım fesleğen sevmiyor, aslında bence daha çok yakışırdı) ve kırmızı biber ekleyip iyice karıştırdım. Bu karışımı ekmeklerin üzerine sürdüm. 200 derecelik fırında yumurtaların pişmesini bekledim. Baktım üzerleri pek kızarmadı. Ben de fırınımın ızgara kısmını açıp biraz renk almalarını sağladım ve fırından çıkardım. Tabii evi mis gibi koku sardı. Ekmekleri tabağa çıkartırken aşkım acaba kuzumuza da ayırsak mı diye sordu. Ben kekik ve acı var yemez herhalde derken bir de baktım benim kuzu uyku mahmuru gözlerle mutfak kapısında (ekmek kokusu almış olabilir küçük canavar). Ekmeği görünce de dayanamayıp saldırdı. Acıymış, kekikmiş bizimkine vız geldi... İki minik dilim ekmeği büyük bir iştahla götürdü. Biz de öyle acıkmışız ki ekmeklerin leziz görüntüsünü çekmeye fırsat olmadı. Ama eminim benim uykulu gözlü ekmek canavarımın görüntüsü her şeyden daha leziz...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Denemeye ve ekmekleri değerlendirmeye değecek bir tarif gibi duruyor, hele ki minik kuzu beğenmişse mutlak denenmesi gerek. Afiyet şeker olsun, kuzuyu kocaman genç kız yapsın, sevgiler...