24 Ekim 2008 Cuma

Güllü Kurabiye

Gül kokusunu çok seviyorum. Gül reçeline bayılırım. Hatta pek çokları sevmez ama ben gül suyunu bile severim. Bu arada kurabiye hamuru için yeni takıntım puding eklemek. İnanılmaz özlü ve güzel bir hamur elde ediyorsunuz. İçinde yumurta olmaması da ayrıca hoşuma gidiyor. Böylece kurabiye tazeliğini uzun süre koruyor. Bu sefer de vanilyalı pudingle gülü birleştirdim ortaya tam benim damak tadıma göre bir kurabiye çıktı. Gül sevenlerdenseniz tavsiye ederim...

Malzemeler
125 gr tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
1 çay bardağı sıvı yağ
2 kaşık gül suyu (daha az koyabilir ya da hiç koymayabilirsiniz)
1 çay bardağı süt
3 kaşık pudra şekeri
1 paket vanilyalı puding
1 paket kabartma tozu
3 bardak un
50 gr gül lokumu

Hazırlanışı
2 kaşık gül suyu ve sütü bir kaba boşaltıp üzerine pudingi dökün ve iyice karıştırın. Puding eriyince şekeri ekleyip eritin. Daha sonra sıvı yağı ekleyip yine iyice karıştırın. Son olarak lokum hariç bütün malzemeleri ekleyin. Ancak unu yavaş yavaş eklemek daha iyi olur. Un az gelirse yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar ekleyebilirsiniz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp içine 3'e böldüğünüz lokumlardan koyun (kuş lokumundan biraz büyük olabilir). 175-180 derecelik fırında pembeleşinceye kadar pişirin. Üzerine pudra şekeri ya da tarçınla karışık pudra şekeri serpebilirsiniz...
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: