22 Aralık 2008 Pazartesi

Kayısılı Pasta

Ne zamandır denemek istiyordum. Pelin’in Pastanesi’nde fotoğrafı ve tarifi gördüğüm anda güzel olacağını hissetmiştim. Sitedeki tariften farklı olarak aklımda hep bu pastayı kayısılı yapmak vardı. İyi ki yapmışım, pastadan eser kalmadı...
Bu arada haftasonu bir de yoğurmadan ekmek yapımını denedim ama başarısız bir deneme oldu. İnanın bana uğraşmaya değmez, yoğurarak yapmak çok daha kolay ve garantili...

Kek için malzemeler:
1 su bardağı un
15 adet kayısı
1 su bardağından 1 parmak az şeker
1 su bardağı kayısı bademi
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın

Krema için malzemeler:
1 litre süt
1 çorba kaşığı un
5 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı margarin
1 paket kremşanti

Hazırlanışı:
Kayısılarım biraz kuru olduğu için önce onları 10 dakika kadar sıcak suda beklettim. Sonra iyice ufalanıncaya kadar blenderdan geçirdim. Çıkarmadan önce bademleri de blendera attım ve bademi çok parçalamadan hepsini bir kere daha çektim. Yumurtaları şekerle çırptım. Un, tarçın ve kabartma tozunu eledim ve bütün kek malzemelerini yumurta-şeker karışımına ekleyip iyice birbirine yedirdim. Hamuru yağlanmış borcama döküp önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirdim. Yalnız bundan sonra kekin daha ince olması için mini fırın tepsisinde yapacağım ve altına folyo sereceğim. Çünkü iyice yağlamama rağmen borcamdan çıkarmak zor. Gerçi pasta parçalanmıyor ama çıkarması biraz güç istiyor.
Keki fırına verdikten sonra un, şeker, vanilya, nişasta ve sütü karıştırarak orta ateşte kaynattım. Kaynayınca margarin ve toz kremşantiyi ekleyip mikserle çırptım. Zaten bu arada kek de pişmiş oldu. İkisi de sıcakken kekin üstüne kremayı döktüm. Soğuyunca buzdolabına attım ve ertesi gün üzerine blenderdan geçirdiğim tarçın ve kayısı bademi karışımını dökerek servis yaptım.

1 yorum:

Pelin dedi ki...

Merhaba,
İncirlisi çok güzeldi ama kayısılısını çok merak ettim şimdi. Denemeliyim.
Elinize sağlık
Sevgiler