11 Aralık 2008 Perşembe

Balkabaklı Kek

Dolunaydan olsa gerek bu gün kuzum bana bol bol işkence etti. Nasıl ters, nasıl tersti anlatamam. O uyuyunca biraz sakinleşmek için Pelin’in Pastanesi’nde gördüğüm bu tarifi bazı değişikliklerle yapmaya ve böylece derin dondurucudaki balkabaklarını değerlendirmeye karar verdim. Canım kuzenlerim Yeliz ve Güliz’in bizim için yetiştirdiği balkabakları biraz hayal kırıklığı yarattı, ama ıslak dokulu ve baharatlı kek sevenler bu tarifle hayal kırıklığına uğramayacak. Böylece beğenmediğimiz kabaklar da değerlenmiş olacak. Kızlar ellerinize sağlık, iyi ki yetiştirmişsiniz bu balkabaklarınız…

Malzemeler:
150 gr tereyağı
½ su bardağı şeker
1/3 su bardağı pekmez
1 çırpılmış yumurta
200 gr balkabağı
1 ½ bardak un
Bir tutam tuz
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı toz tarçın
1 çay kaşığı toz zencefil
½ çay kaşığı toz karanfil
½ çay kaşığı muskat rendesi
½ su bardağı kuru üzüm
½ su bardağı ceviz

Hazırlanışı:
Önce balkabağını çubuk tarçınla beraber iyice yumuşayıncaya kadar haşladım. Sonra kabakları içinde alıp soğumaya bıraktım. Bu arada kuru üzümlerin kabarması için (aynı zamanda mis gibi tarçın kokan su ziyan olmasın diye) haşlama suyuna attım ve beklemeye bıraktım. Kuru malzemeleri bir kaba eleyerek birbirine karıştırdım. Sonra oda ısısında iyice yumuşamış olan tereyağını çırpıcıyla çırptım. Tereyağına şeker ve pekmez ekleyip çırpmaya devam ettim. Ayrı bir yerde çırptığım yumurtayı ve ezilmiş balkabaklarını tereyağlı karışıma ekledim. Kuru karışımla tereyağlıyı birleştirdim ve çırpmadan iyice birbirine yedirdim. En son süzdüğüm üzümleri, irice kırılmış cevizleri ekledim ve kalıba boşalttım. 180 derecede kürdan testi yaparak pişirdim.

Hiç yorum yok: