13 Aralık 2008 Cumartesi

Zeytinli Soğanlı Ekmek

Ne zamandır ekmek yapmak istiyordum. Birçok tarif karıştırdım ve bana en cazip gelen tarifi denemeye karar verdim. İlk yapışım olduğu ve ilk mayalanma sürecinde pek kabarmadığı için ümitsizliğe kapılmıştım ama çok güzel bir ekmek oldu. Hepimiz beğenerek yedik.

Malzemeler:
2¼ bardak beyaz un
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığından biraz az tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 tepeleme tatlı kaşığı oda sıcaklığında yoğurt
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
¾ bardak ılık su
25 adet zeytin, çekirdeği çıkarılmış ve dilimlenmiş (hazır dilimlenmişleri de deneyebilirsiniz)
1 soğan (ben kırmızı soğan kullandım)

Hazırlanışı:
Soğanı yarım daire şeklinde doğradım ve zeytinyağında kavurmaya başladım. Yumuşayınca 1 tatlı kaşığı şekeri ekledim ve renkleri dönene kadar pişirdim. Soğanlar soğurken un, tuz, şeker ve mayayı geniş bir kapta karıştırdım. Bir bardakta da yoğurt, su ve zeytinyağını karıştırdım. Sıvı karışımı kuru karışıma ekledim. Önce biraz yoğurdum. Sonra soğan ve zeytini ekledim ve iyice yoğurdum. Sıcak bir yerde üstü kapalı olarak 1 saat bekledim. Kabaran hamuru 2–3 dakika daha yoğurdum ve dikdörtgen kek kalıbının boyunu kaplayacak şekilde rulo haline getirdim. Bu arada fırını hafif ılıttım. Hamuru 1 saat kadar ılık fırında beklettim ve iyice kabardıktan sonra 200 derecelik fırında yarım saat kadar pişirdim. Sonra orijinal tarifteki gibi ekmeği 10 dakika kalıpta beklettim. Sonra bir soğutma teline alıp 30 dakika daha bekleyip servis yaptım.

Hiç yorum yok: