10 Aralık 2008 Çarşamba

Pastane Bisküvisi

Kuzum da annesi gibi mutfağa meraklı olup çıktı. Ne zaman bir şeyler yapmak istesem acıklı acıklı “anne ne olur ben de yapayım, ne olursun” diyor. Tabii hemen taburesine kurulup bana yardım ediyor. Bu arada bayram dolayısıyla ablam ve kayınvalidem havuçlu kek sipariş etmişti. Bugün için planımız ise kuzuyu haliçte yeni açılan yunus parkına götürmek oradan da kuzunun halasına gitmekti. Hal böyle olunca akşam aklıma kurabiye yapmak geldi. Tariflere baktım ama bir türlü bir şey beğenemedim. Canım un kurabiyesi gibi dağılan ya da anne kurabiyesi gibi biraz yumuşak ve esnek bir dokusu olan bir kurabiye istemedi. Şöyle kıyır kıyır, bisküvi tadında bir şeyler olsa diye düşündüm ama bulamadım. Bari kolları sıvayıp kafadan bir şeyler atayım dedim. Ortaya bu bisküviler çıktı. Tabii ben bisküvileri yaparken kuzu çoktan nezleli burnu yüzünden horultulu bir uykuya dalmıştı. Ben de onun payına düşen hamuru buzdolabına koyup sabaha sakladım. İşte kuzumun ve hayrettir ki kocamın (genelde pek sevmez kurbiklerimi) bayılarak yediği atmasyon tarifli bisküviler.



Malzemeler
1 bardak nişasta
2 bardak un (yavaş yavaş ekleyin)
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
200 gram margarin ya da tereyağı
1 su bardağından 2 parmak az pudra şekeri (daha tatlı seviyorsanız 1 bardağa yakın koyabilirsiniz)
Süsleme şekeri, bal, nutella, reçel vs…

Yapılışı
Un, nişasta, vanilya, kabartma tozu ve pudra şekerini karıştırdım. Sonra oda sıcaklığındaki margarini ekleyip yoğurdum. Yumuşak, pürüzsüz bir hamur elde edince yarım santim kalınlığında açtım (daha kıtır isterseniz daha ince açabilirsiniz). Kuzumun seveceği şekildeki kalıplarla kestim. Aslında hamuru biraz dolapta bekletip açarsanız daha iyi sonuç alıyorsunuz. Benim pek vaktim yoktu ama açmadan önce hamuru dörde böldüm ve birini açarken diğerlerini buzdolabında beklettim. Ayrıca kuzumla beraber pişirmek için ayırdığım kısım ertesi gün çok güzel sonuç verdi. Bazılarını süs şekerine batırdım, bazılarını ise damla çikolataya. Bisküvileri önceden ısıttığım fırında 15 dakika, hafif pembeleşinceye kadar pişirdim. Çıkartıp tel üzerinde soğumaya bıraktım. Sonra bazılarının üzerine ince bir tabaka bal sürdüm ve şeker serptim. Bazılarına nutella sürüp birbirine yapıştırdım. Nutella ve şeker serptim. Kısaca keyfe keder süsledim.
Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: