6 Eylül 2008 Cumartesi

Edirne Kurabiyesi ve Starbucks Havuçlu Keki

Son birkaç gündür denediğim en iyi iki tarifi eklemeden geçemeyeceğim dedim. Birincisi nereden aldığımı tecrübesizlikten (ilk zamanlar tarifi nereden not aldığımı not etmiyordum) yazmadığım bir tarif. Kavala ya da nam-ı diğer Edirne Kurabiyesi. Geçen gün yengem Gökçeada'dan getirmişti bu kurabiyelerden. İnanılmaz lezizdi, benim kurabiyelerim de onu biraz andırdı ama tarife ek olarak biraz daha fazla un kavurmalı ve az da olsa damla sakızı eklenmeli diye düşünüyorum. Bu arada tarife hafta sonu çiftlikten ağaca çıkıp topladığım ve oturup kırdığım bademleri koydum. Ama bizimkiler biraz iri olduğu için bademleri 3 ya da 4 parçaya böldüm.
işte ilk tarif:



Kavala ya da Edirne Kurabiyesi

Malzemeler:
1 paket tereyağı (ben margarin kullandım)
1 paket kabartma tozu
1 kahve fincanı pudra şekeri (ben 1 buçuk koydum)
2 avuç badem (ben kıydım ve çok az bir yağla kavurdum)
3 bardak un (yavaş yavaş yedirmekte fayda var.)
* Ben bu tarife 1 paket damla sakızını ezip ekledim

Bademleri az yağda kavurdum. Üzerine 2,5 bardak un ekleyip un hafif sararıp iyice kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ettim. Soğuması için bir kaba aktardım. Soğuyunca bütün malzemeleri karıştırdım. Biraz dağılan bir hamur oldu. Orijinal tarifte ay şekilde diyordu ama ben hamuru minik toplar halinde yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dizdim. 160 derecede önceden ısınmış fırında altı hafif pembeleşinceye kadar pişirdim. Sıcakken üzerine hafifçe pudra şekeri serptim. Soğuduktan sonra seris tabağına alıp bolca pudra şekeri serptim.
Pek de leziz kurabiyeler elde ettim... :)

Gelelim Havuçlu Keke
Starbucks'ın havuçlu keki hem benim hem de kocacım için çok lezzetlidir. Aslında Mumu da çok leziz yapıyor ama Starbucks'ınki bir başka. Cuma günü nette dolaşırken acemiasçı'nın sitesinde tarifi görünce aşkıma sordum hemen yap dedi. Tabii kocam isteyince mutfağa geçtim. Tarifteki 4 yumurta beni biraz endişelendirse de keki tadınca iyi ki denemişim dedim. Acemiaşçı'ya bu lezzetli tarif için teşekkür ederim.

Starbucks Havuçlu Keki
1 ½ bardak şeker
1 bardaktan 1 parmak az sızma zeytinyağı
4 yumurta
2 çay kaşığı tarçın
bir tutam muskat(evde olmadığı için koymadım)
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 ½ çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı vanilya
2 ¼ bardak un
½ bardak ceviz (ben irice kırılmışş 1 bardak koydum)
1 çay bardağı kuru üzüm (tarifte isterseniz 1/2 çay bardağı diyordu. ayrıca ben sıcak suda beklettim)
3 bardak ince rendelenmiş havuç

Şeker ve yağı mikserle iyice karıştırdım. Yumurtaları orijinal tarifteki gibi teker teker ilave edip karıştırmaya devam ettim. Sonra tarçın, kabartma tozu, karbonat, tuz ve vanilyayı eleyerek ekledim ve karıştırdım. Unu eleyerek ekledim ve elle karıştırdım. Sonrahavucu ilave ettim. Son olarak unlanmış ceviz ve üzümü ekleyip hafifçe karıştırdım. Yağladığım kalıba döktüm (bundan sonra yapışımda kalıbın yanlarını yağlamayacağım, yanlar kabaramadı). Kalıbı kafifçe tezgaha vurup önceden 180 derecede ısıttığım fırına attım. 40 dakika kadar pişirdim ama siz yine de kürdan testi uygulamayı unutmayın.
Dilerseniz keki fırından çıkardıktan sonra üzerine biraz reçel sürüp parlak görünmesini sağlayabilirsiniz...

Hiç yorum yok: