10 Temmuz 2008 Perşembe

Zaman hızlı geçiyor

O kadar hızlı ki yaşadığım ve yaptığım her şeyi sanki az önce yapmışım gibi hissediyorum. Tıpkı mücver muffinler gibi. Şu muffin konusuna biraz takık oldum son günlerde. Ama bir türlü istediğim gibi muffinleri yapamadım. Ya sert oluyor ya kalıplara fazla geliyor ya da fazla kabarıp taşıyor. Dün gece yaptığım deneme şimdiye kadar yaptıklarım içinde en başarılılardan biri oldu. Yine de istediğim gibi ağızda dağılmıyor. Tarifin orijinalini nerden aldığımı hatırlayamadım. Sadece elimde notlar vardı.
Bundan sonraki muffinin içine vişne koymaya karar verdim.
işte tarif...







Kakao ve tarçınlı muffin
1,5 su bardağı un (bir parmak az olursa daha iyi oluyor)
1 yemek kaşığı kakao
1,5 çay kaşığı tarçın
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 su bardağı şeker (biraz daha tatlı isterseniz bir parmak artırın)
3/4 su bardağı oda sıcaklığında süt
1/4 su bardağı sıvı yağ (dilerseniz biraz daha artırabilirsiniz ben yağlı pek sevmiyorum)
Damla çikolata

Önce kuru malzemelerin tamamını bir kaba eleyerek karıştırdım. Yumurtaları iyice çırpıp şeker ekledim ve çırpmaya devam ettim. Sonra süt ve yağı ekleyip yine hızlıca karıştırdım. Kuru malzemeyi katıp çok çırpmadan malzemeleri birbiriye yedirdim. Muffin kaplarına boşalttım. Üzerlerine damla çikolta döküp kürdanla hafifçe üzerlerine daireler yaptım. İlk defa daha düzgün kabardılar. Sanırım nedeni bu. Son olarak önceden ısıttığım 170 derecelik fırında 12-15 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok: