12 Ağustos 2008 Salı

Mikrodalga browni

Karmakarışık bir hafta sonundan sonra yeniden işlere merhaba dedik. Son birkaç haftadır gırtlağımı bir türlü tutamıyorum ve aşırı derecede yiyorum. Tabii sonuç pazar günü bir felaket oldu. Serum yedim ve kendime anca gelebildim.
Ama cumartesi günü bir browni yaptım ki koca bir borcamı silip süpürdük. Dolayısıyla fotoğrafını bile çekmeye fırsat olmadı. Kuzenlerimin canı kek isteyince bari mikrodalgada hızlıca bir browni yapayım derken elimde iki tarif olduğunu keşfettim. Birini daha önce denedim ve sonuç başarılıydı. Ama miktar az olduğu için iki tarifi karıştırıp yeni bir deneme yapmaya karar verdim.
işte tarif

MALZEMELER:
2 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 küçük paket kakao
Yarım su bardağı ceviz
Yarım su bardağı vişne
1,5 subardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
sos için:
40 gr bitter çikolata
40 gr sütlü çikolata
yarım çay bardağı süt

YAPILIŞI:
Süt, şeker, sıvı yağ ve kakaoyu iyice karıştırıp bu karışımdan bir bardak ayırın. Kalanına yumurta ekleyip iyice çırpın. Un, vanilya, kabartma tozunu ilave edin. En son ceviz ve vişneleri ekleyip hafifce karıştırın. Ben mikrodalga fırının yüksek (en yükseğin bir altı) devirinde 8 dakika pişirdim. Kek sıcakken üzerine çatalla delikler açtım ve ayırdığım kakaolu karışımı döktüm.
Ayrıca çikolataları sütle beraber benmari usulü erittim. Servis yaparken dilimlerin üzerine gezdirdim...

Hiç yorum yok: