2 Ocak 2009 Cuma

Mis kokulu ekmek: Francala



Hani bazı ekmekler vardır gerçekten ekmek kokar, işte bu da öyle. 40firinekmek'ten aldığım bu tarif gerçekten çok başarılı. Yalnız ben iki tane çok olur diyerek yarım ölçü yaptım. Ama sandığım kadar büyük bir ekmek olmadı. Yani bol ekmek tüketiyorsanız benim verdiğim yarım ölçü size yetmeyebilir (özellikle de ekmek sıcaksa ve karnınız çok açsa!)

Malzemeler:
2 bardaktan 1 parmak az un
3/4 tatlı kaşığı şeker
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
yarım bardaktan
1/4 bardak su (oda ısısında)
1/3 bardak süt (oda ısısında)
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
Un, şeker, tuz ve mayayı bir kapta karıştırdım. Üzerine su, süt ve zeytinyağını ekleyip iyice yoğurdum (Eğer hamur set olursa biraz daha su ekleyebilirsiniz, ben öyle yaptım). Yoğuruken anneannemden gördüğüm taktiği uyguladım. Anneannem ellerini yumruk yapar ve yumruklarının üst tarafıyla hamuru iyice ezer. Ben de tarifte söylendiği gibi 7-8 dakika bu şekilde yoğurdum. Sona hamuru cam bir kaseye koyup üzerini streçledim. Strecin minik bir kısmını aralık bırakarak kaseyi kaloriferin üzerine yerleştirdim ve 1 saat mayalanmaya bıraktım.
1 saatin sonunda hamuru kaseden çıkarıp 2-3 dakika daha yoğurdım ve bir rulo haline getirip yağlı kağıt serilmiş mini fırın tepsime yerleştirdim. Tepsinin üzerini yine streçledim (bu sefer tamamını) ve ılık olan fırınımın içinde ikinci sefer mayalanmaya bıraktım. 45 dakika sonra mayalanan ekmeğin üzerine keskin bir bıçakla verev 4-5 çizgi çizdim, üzerine bir parça un serptim ve hata edip beklemeden fırına attım. Bu nedenle çizdiğim yerler biraz tıkış oldu. Siz benim igib yapmayın 10 dakika bekleyin. Önceden ısıtılmış 220 derece fırına verdim. Ekmeğin üstü bir anda fazla kızarınca panik oldum ve ısıyı 175 dereceye düşürdüm ve her yanı eşit pişsin diye yaklaşık 15-20 dakika çevire çevire pişirdim.
Ekmeği fırından çıkardıktan sonra bir süre fırın tepsisinde beklettim. Sonra tel üzerine alıp dilimlemek için iyice ılınmasını bekledim. Beklerken çıkan mis gibi ekmek kokusu yüzünden ağzım sulandı. Sevdiğim gibi kıtır ama ince bir kabuk, tok bir ekmek elde etmiş oldu.
Herkse afiyet olsun...


Hiç yorum yok: