20 Mayıs 2009 Çarşamba

Başarısızlık

Nasıl da hevesli giriştim işe. Kuzum da yardım edeceğim deyince daha bir keyiflendim. Aslında bu gibi durumlarda genellikle sonradan anne-kız kavgası yaşamadan yapamıyoruz. Neyse zaten sonradan yardımdan da vazgeçti. Benim de hevesim kursağımda kaldı. İlk altüst kek denememi de kayısı marmelatı ile yapmıştım ve kayısılar kalıba yapışıp yanmıştı. Elmalı altüst keki tutturunca bir daha denemeye karar verdim. Sonuç ilki kadar kötü olmasa da elmalı gibi bir başarı elde edemedim. Ve kötü görüntüyü pudingle kapatmaya çalıştım. Tadına ise bakmadım bile. Yarın test edilir ve onaylanır/onaylanmaz. Ama bundan sonra kayısılı deneme yapmayacağım, yaparsam da kalıbın altına mutlaka yağlı kağıt sereceğim.
Hazır bu kadar uğraşmış, bir şeyler de yazmaya başlamışken bari geçen gün yaptığım fındıklı çıtır keki yazayım. Ben keki standart baton kalıpta yaptım ama biraz daha büyük (çok değil) bir kalıbı tavsiye ederim. İşte fındıklı çıtır kek...

Fındıklı Çıtır Kek

¾ bardak şeker
¼ bardak pekmez
2 yumurta (oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı dolu dolu tereyağı (2/3 bardak sıvı yağ)
1 ½ bardak un
½ bardak fındık
½ bardak damla çikolata
½ bardak mısır gevreği
½ bardak oda sıcaklığındaki süte ½ kaşık sirke ekleyip 15 dakika kadar bekleyin
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Yağı mikserle çırpın. Sırasıyla şeker, pekmez, birer birer yumurtaları ve vanilya özütünü ekleyin. Unu ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Unu yumurtalı karışıma ekleyip yedirin. Sirkeli sütü de karışıma katın. Ancak bir sonraki malzemeyi eklemeden önce eklediklerinizin iyice özleştiğine emin olun. Fındığı toz gibi olmasa da ince bir şekilde çekin ve çikolatanın bir kısmıyla birlikte hamura karıştırın. Hamurunuzu kek kalıbınıza alın ve mısır gevreği ile çikolatanın geri kalanını hamura katıp hafifçe karıştırın. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin. Zaman tutmadığım için kürdan testi uygulamanızı tavsiye ederim.
Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: