2 Mayıs 2009 Cumartesi

Focaccia



Biraz uzun sürdü ama işte tarif de hazır. Aslında tarifi birebir 40 Fırın Ekmek’ten aldım. Hamur biraz cıvık olduğu için korktum tutturamadım diye ama yanılmışım. Lezzeti çok yerinde oldu. Yalnız aklıma koydum, sıra ne zaman gelir bilmem ama bir ara focaccia’yı pizza tabanı olarak deneyeceğim. Sonucu haber veririm…
Şimdiden kolay gelsin.

Malzemeler:
3 bardak beyaz un (ben 3,5 kullandım, yine de cıvık bir hamur oldu ama zaten öyle olması gerekiyormuş)
1 tatlı kaşığı instant maya
¾ tatlı kaşığı tuz
1 bardak su
3 çorba kaşığı ılık süt
3-4 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
Ayrıca üzeri için sızma zeytinyağı, kuru fesleğen, kekik ve biberiye

Hazırlanışı:
Un, tuz ve mayayı bir kapta karıştırdım. Suyu, süt ve zeytinyağını ilave ederek hamuru yoğurdum. Eğer hamuru toplamakta zorluk çekerseniz un eklemesi yapabilirsiniz. Fırınımı hafif ılıttım ve hamur ağzı kapalı bir kaba alıp iki saat (hamur iki katına çıkana kadar) beklettim. Mini fırın tepsisini çok hafif yağladım ve hamuru tepsiye aktarıp hafifçe yaydım. Kabarması için tekrar 30 dakika bekledim. Ekmeği fırına atmama yakın fırını 200 dereceye ayarladım (turbo fırın olduğu için) ve içine fırına dayanıklı küçük bir kapta su koydum. Bir kapta zeytinyağı, fesleğen, kekik ve biberiyeyi karıştırdım. İkinci mayasını alan hamura parmaklarımla çukurlar yaptım ve fırça yardımıyla yağlı karışımı her yerine sürdüm. Önceden ısıttığım fırında yaklaşık 20 dakika pişirdim. 15. dakikada ekmeğin üstü biraz fazla kızaracakmış gibi göründü gözüme. Bu yüzden üzerini alüminyum folyoyla kapatıp 5 dakika daha fırında tuttum.
Herkese afiyet olsun…

Hiç yorum yok: