14 Nisan 2010 Çarşamba

Vanilyalı Dondurma

Ve işte sonunda fırsatım oldu... Yoğun bir günün ardından eve ulaştım. Kuzumu mıncıkladım, kısa bir sohbet ettim. Aşkımla bir şeyler atıştırdıktan sonra anneannemin siparişi keki yapmak için mutfağa daldım. Doğal olarak kuzu ve aşkım da peşimden geldi. Hep beraber işe koyulduk. Halimiz çok şekerdi. Kuzu elmaları doğruyor, aşkım un ve diğer malzemeleri eliyor, ben sıvıları çırpıyorum... Bir telaş bir telaş. Ama tabii ki kısa sürede sıkılan baba-kız ikilisi mutfaktan kaçarak uzaklaştı. Ben de keki tamamladım, fırına verdim ve mutfağı topladım. Sonra bir yandan kuzuyla kuaförcülük (hafta sonu saç kestirdik ya yeni oyunumuz) oynadım, bir yandan aşkımın kaybettiği bir kağıdı aradım, bir yandan da göz ucuyla keke baktım. Oyun ve arama işlemleri devam ederken keki çıkardım. Sonra kuzumu yatağa hazırlayıp (sadece diş fırçalama için 15 dakikalık dil dökme seansı gerekiyor) yatırdım. Pazarlıkla (ona kalsa bütün kitaplar okunur) Güzel ve Çirkin, Külkedisi, Denizkızı Ariel’ı okudum. Yüzümü temizledim, kivi maskemi yaptım, kremimi sürdüm ve işte sonunda bilgisayar başındayım... Ve sanırım biraz yorulmuşum! Ve sanırım lafı da uzattım. Eh, o kadarcık olsun!  İşte leziz dondurma için yapılması gerekenler... (o dondurma dolapta durdukça uyumak zor benim için. Ama gece yemeyeceğim, kendime sözüm var)

Vanilyalı Dondurma



Malzemeler
2 (400 gr) kutu krema
1 bardak süt
1 bardaktan 1 parmak az şeker
½ çay kaşığı tuz
2 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı nişasta
1 ya da 1,5 yemek kaşığı su
1 çubuk vanilya

Krema, sütü bir tencereye boşalttım. Bir çubuk vanilyanın havyarını ve kalan çubuklarını süte ekledim ve kenarları köpüklenmeye başlayıncaya kadar hafifçe kaynattım. Bu arada şekeri iki yumurta sarısıyla derin bir kapta iyice karıştırdım. Sütlü karışımı azar azar yumurtaya ekledim. Tabii yumurtanın kesilmemesi için bu işlemi sürekli karıştırarak ve yavaş yavaş yaptım. Suyla açtığım nişastayı da karışıma kattım ve orta ateşte puding kıvamına gelene kadar (baloncuklar çıkmaya başlayana kadar) pişirdim. Sonra soğutmak için başka bir kaba aktardım ve oda ısısına gelmesini bekledim. Oda ısısındaki dondurma muhallebisini buzdolabında iyice soğuttum. 45 dakika kadar da derin dondurucuda beklettim. Arada çıkarıp karıştırdım. Dondurma makinemde yaklaşık 15 dakika döndürdüm ve dondurucuya attım. Ertesi gün tadına baktığımda süper leziz yoğun vanilya kokulu bir dondurmam olmuştu. Ama dondurma olarak yemek istemezseniz puding olarak da çok lezzetli olduğunu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok: