25 Nisan 2010 Pazar

Rocky Road Brownie, Taşlı Yol Brownie

Süper lezzetli, acıbadem kurabiyesi kıvamında, yoğun çikolatalı bir brownie'ye kim hayır diyebilir? Sizi bilmem ama benim deme şansım yok. Hal böyle olunca pazartesiler de hafif göbekli geçiyor. Eğer göbeği boş ver lezzete bak diyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin. Ben tarifi ilk burada gördüm. Ama sanırım aslında Martha Stewart'a aitmiş. Farklı, lezzetli ve de oldukça kolay bir brownie'm oldu.

Malzemeler
3/4 bardak yağ (ben tereyağı ve zeytin yağı karışımı kullandım)
1,5 bardak şeker
2 tatlı kaşığı vanilya özütü
2 tatlı kaşığı badem likörü (orijinal tarifte yok)
2 oda sıcaklığında yumurta
3/4 bardak un
1/2 bardak kakao
1/2 çay kaşığı tuz
1/3 bardak doğranmış badem
1/3 bardak damla çikolata
3/4 bardak mini marshmallow (Haribo markasının sade ve çilekli marshmallow'u var. Ben şimdiye kadar sadece BİM mağazalarında gördüm. Ancak orijinal tarifteki gibi mini değillerdi. Bu nedenle dörde bölerek kullandım)

Yapılışı
Fırını 180 derecece ısıttım. Bir kapta dörde böldüğüm marshmallow'ları, bademi ve çikolatayı karıştırdım. Derince bir kasede yağ, şeker, vanilya ve badem likörünü iyice çırptım. Sonra birer birer her seferinde iyice karıştırarak yumurtaları ekledim. Ayrı bir kapta un, kakao ve tuzu eleyip yumurtalı karışıma kattım ve iyice karıştırdım.
Ben brownie'mi mini fırın tepsisinde yaptım. Ancak hamur bu tepsiye az geldi. O yüzden siz mümkünse daha küçük bir kalıp ya da borcam kullanın. Ayrıca hamurun yapışmamasın için tepsinin altına yağlı kağıt döşedim ve kağıdı fırçayla hafifçe yağladım. Hamuru tepsiye boşalttım üzerine de bademli, çikolatalı karışımı döktüm. Üst malzemenin hamura yapışması için hafifçe üzerine bastırdım. Önceden ısıttığım fırında 25 dakika pişirdim. Fırından çıkardıktan sonra biraz ılınmasını bekledim ve tele aktardım. Soğuduktan sonra da dilimledim. Hamur kalıba az geldiği için ince ama çok lezzetli bir brownie'm oldu. Sanırım daha dar bir kalıpta daha dolgun olur.
Afiyet olsun.

GİRİŞ


GELİŞME


SONUÇ

Hiç yorum yok: