13 Nisan 2010 Salı

Vişneli Kakaolu Kek

Dondurucudaki vişnelerimi artık bitirmenin zamanı geldi. O kadar lezizler ki, neye koyarsanız koyun lezzetli oluyor. Hafta sonu canımın istediği kadar mutfakta kalmayı başardım. İlk önce uzun zamandır denemek istediğim damla sakızlı irmik helvasını yaptım. Biraz kuru ama çok lezzetli oldu. Sonra aşkımın yoğun isteği üzerine vanilyalı dondurma. Son olarak da bütün bunlar kesmediği için vişneli kakaolu kek.
İlk iki tarifin fotoğrafını çekmeyi başardım. Ama akşam yaptığım kekin ömrü fotoğraf çektirmeye yetmedi. Yiyen herkes özellikle de eşim çok beğendi. Bu yüzden hafta sonunu beklemeden aynı tarifi her an tekrar edebilirim. İlk önce fotoğrafsız tariften başlayalım...

Malzemeler
1 ¾ bardak un
2/3 bardak kakao
1 teaspoon (1 tatlı kaşığı) kabartma tozu
1 teaspoon (1 tatlı kaşığı) karbonat
¼ 1 teaspoon (1 tatlı kaşığı) tuz
1 bardak şeker
1 yumurta (oda sıcaklığında)
1/3 bardak yağ (fındık yağı)
1 teaspoon (1 tatlı kaşığı) vanilya özütü
1 bardak süt (ılık)
1 yemek kaşığı sirke
250 gr kadar vişne (donmuş)

Her zamanki gibi önce ılık süte sirke katarak ekşi sütümü hazırladım. Bu arada ekşi sütü kuzum da artık iyice öğrendi. Daha süt ve sirkeyi görür görmez "ekşi süt mü yapacağız anne?" diyor. Un, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu bir kaba eledim. Şeker, yumurta yağ ve ekşi sütü iyice çırptım ve şekerin mümkün olduğunca erimesini sağladım. Un karışımını yumurtalı karışıma ekleyip çırpmadan iyice karıştırdım. Hamuru sadece dibini yağladığım kalıba döktüm. Dondurucudan çıkardığım vişnelerin erimesine fırsat vermeden hamura ekledim ve bir kaşıkla hafifçe karıştırdım. 175 derecelik önceden ısıtılmış turbo fırında 40 dakika pişirdim. Yalnız benim gibi aceleci davranmayın ve kalıptan çıkarmak için kekin biraz soğumasını bekleyin, yoksa parçalanıyor.

İşte ben de buna benzer bir kek yaptım. (Fotoğraf: AmethystD/www.sxc.hu)

Hiç yorum yok: